Strahov plný smyků, užili si jich Kopáček, Kačírek i Firla

 

Hlavním partnerem Pražského rallysprintu byla i letos společnost Subaru ČR, což bylo jedním z důvodů, proč na Strahově nemohl a nechtěl chybět ani tým Duck Racing Subaru ČR. Nasadil hned tři vozy, jejichž piloti Václav Kopáček, Petr Kačírek i Lumír Firla se snažili divákům předvádět zejména atraktivní jezdecké pojetí.

První prosincová sobota byla letos v Praze sice mrazivá, ale prosluněná, a tak měli diváci krásný pohled na šest desítek soutěžních speciálů, prohánějících se po strahovském kopci. Mezi nimi se neztratily ani tři vozy týmu Duck Racing Subaru ČR. Nejdobrodružnější chvilky zažil týmový šéf Petr Kačírek: Jel jsem už potřetí v řadě s dcerou Petrou na navigátorském sedadle, premiérově ale s veteránem BMW 2800 CS. Ve třetí rychlostní zkoušce nám z neznámého důvodu praskl zámek u pravých dveří, které se poté za jízdy v plném tempu otevřely. Petra je duchapřítomně v levotočivé zatáčce chytila, ale přitom ji vypadl z auta rozpis... A tak jsme absolvovali zbytek erzety bez rozpisu (což naštěstí není na Strahově až zase tak velký problém), ale hlavně s pootevřenými dveřmi v zatáčkách (to už byl problém větší) – dveře tohoto auta jsou pochopitelně velké a těžké, takže je mladé děvče zkrátka nemá šanci udržet zavřené. Byla ale statečná a bojovala s problémem zdárně až do cíle, a tak jsme o dveře nepřišli. Pozlobil nás i posilovač řízení našeho veterána, který nefungoval právě v retardérech a ostrých zatáčkách, a tak jsem se i já trochu nadřel s volantem a párkrát musel i couvat. Nicméně přes tyto potíže jsme se s naším šestiválcem s třemi karburátory Weber parádně povozili a netradiční vzhled našeho vozu budil patřičnou pozornost i mezi diváky,“ říká Kačírek.

Václavu Kopáčkovi určila týmová strategie už před startem jako hlavní úkol důkladně s modrožlutým Subaru Impreza WRX STI pobavit diváky: „Snažili jsme se dělat co nejhezčí smyky a raději jsme některé vytyčovací balíky slámy obkroužili i víckrát, než bylo potřeba. Doufám, že se divákům naše jízda líbila tak, jako se líbila nám. Spolujezdec Martin Popilka před startem tak trochu snil o poháru a v cíli jsme od něj ani nebyli tak daleko. I přes potíže s poloosou a také přes veselé kousky, které jsme s autem předváděli, nám totiž nakonec v cíli patřila čtvrtá příčka ve skupině N - bramborové medaile se ale tentokrát nerozdávaly,“ směje se sympatický Západočech, kterého ještě čeká Mikulášská rally ve Slušovicích.  

Třetí týmovým vozem byl starší model Subaru Impreza N11, který se stejně jako Kopáčkův vůz nově oblékl do ´klasického´ modrožlutého designu. Pilotoval jej Lumír Firla a na spolujezdeckém sedadle vezl Pavla Votrubce. Zažili si společně jednu horkou chvilku, při které dokonce lehce poškodili zadní část vozu o balík slámy, nicméně zkušený pilot i tento okamžik bral s nadhledem a označil jej poté s úsměvem jen za ´takú situáci´. Soutěž se spolujezdcem bez potíží dokončili a před cílovou rampou se tak všechny tři vozy v barvách Duck Racing Subaru ČR úspěšně sešly. 

V týmu po Pražském rallysprintu panuje velká spokojenost, nicméně v zimní přestávce jej čeká velké množství práce. Vždyť sezóna 2017 už klepe na dveře. „Rádi bychom všem našim příznivcům i týmovým partnerům (v čele se společností Subaru ČR) poděkovali za podporu v letošním roce a popřáli všem klidný a příjemný závěr roku i úspěšný vstup do roku 2017. Mne teď ještě čeká dvouhodinovka na okruhu v Dubaji, kterou pojedeme s Marcelem Kusínem ve voze Audi R8 GT3, poté už se ale i já začnu chystat na sezónu následující, která bude v našem podání velmi náročná, ale věřím, že i krásná,“ usmívá se šéf týmu Duck Racing Petr Kačírek. 

 Karel Špaček, media team                                                                            Tiskový servis:   media@subarurallyteam.info

 06.12.2016

Mohlo by vás zajímat

Představení Subaru Solterra

  • Subaru představuje svůj první elektromobil, robustní a prostorné SUV Solterra vyvinuté ve spolupráci s Toyotou.
  • Zákazníkům nabídne dlouhý dojezd při rozumné hmotnosti, pohodlné cestování, dobré jízdní vlastnosti i skutečné terénní schopnosti.
  • S uvedením na evropský trh se počítá v polovině roku 2022.

Klíčové vlastnosti Subaru Solterra:

  • Dojezd 530 km ve verzi s pohonem předních kol a 460 km s pohonem všech kol (odhad automobilky před homologací).
  • Světlá výška 210 mm, terénní režim X-Mode s novou funkcí Grip Control (automatická jízda konstantní rychlostí).
  • Verze s pohonem přední nápravy nabídne výkon 150 kW (jeden elektromotor vpředu), ve verzi 4×4 je výkon 160 kW rovnoměrně rozdělen mezi obě nápravy (dva motory o výkonu 80 kW).
  • Solterra nabídne prostornější interiér než Outback (rozvor 2850 mm) při délce blízké Foresteru (rozměry 4690 x 1870 x 1650 mm)
  • Subaru představuje svůj první elektromobil, robustní a prostorné SUV Solterra vyvinuté ve spolupráci s Toyotou.
  • Zákazníkům nabídne dlouhý dojezd při rozumné hmotnosti, pohodlné cestování, dobré jízdní vlastnosti i skutečné terénní schopnosti.
  • S uvedením na evropský trh se počítá v polovině roku 2022.

11.11.2021

zobrazit

SUBARU Forester e-BOXER OC Olympia Plzeň 5. -14.11. 2021

Rádi bychom Vám představili nový model SUBARU Forester e-BOXER nyní v OC Olympie od 5. - 14.11. 2021

05.11.2021

zobrazit

SUBARU Forester e-BOXER OC Olympia Plzeň 8.-17.10. 2021

Rádi bychom Vám představili nový model SUBARU Forester e-BOXER nyní v OC Olympie od 8. -17.10.2021


11.10.2021

zobrazit

SUBARU XV e-BOXER OC Olympia Plzeň 3.9.-12.9.2021

Rádi bychom Vám představili nový model SUBARU XV e-BOXER nyní v OC Olympie od 3.9. do 12.9.2021

03.09.2021

zobrazit