KOPÁČEK NA ŠUMAVĚ: V PÁTEK POHÁDKA, V SOBOTU DRAMA

Boj o titul mezi produkčními vozy zahájil tým Duck Racing Subaru ČR třetí příčkou na Rallye Šumava Klatovy. Mladé duo Václav Kopáček – Barbora Rendlová sice zdržely technické potíže, posádka modrobílého Subaru Impreza WRX STI však bojovným výkonem získala cenné body do šestidílného seriálu MČR v rally.

Páteční dopoledne bývá na domácích soutěžích vyhrazena tzv. shakedownu. Tuto krátkou testovací rychlostní zkoušku využívají závodníci pro vyladění svého vozu, ale také pro ověření svého umu třeba po delší přestávce. Víc jak půlrok neseděl v závodním autě také Václav Kopáček, i on proto vzal shakedown při Rallye Šumava Klatovy skutečně vážně. Odhalil i potíže s převodovkou, kterou se tak podařilo rychle vyměnit. Vlastní závodění pak na Klatovském okruhu začalo opravdu zostra. Traduje se, že dlouhé smyky kazí u moderních aut výsledné časy, posádka týmu Duck Racing Subaru ČR však dokázala pobavit rozevlátým stylem diváky a přitom v konkurenci sedmnácti vozů svou kategorii vyhrát. „Venda měl před startem obavy, jak se vyrovná se závoděním po tak dlouhé pauze, ale nakonec jsem s návratem na tratě měla problémy spíš já. Rychlé pasáže mi nedělaly úplně dobře, zejména tam, kde jsem měla možnost vykouknout z auta ven,“ popisuje Barbora Rendlová své zážitky ze sedadla spolujezdce. A pokračuje: „Pak se ale ukázalo, že velká rychlost byl spíš jen můj dojem. Kupodivu na následujících rychlostních zkouškách (vedených často po úzkých silničkách nebo i v lese) už jsem se nebála, cítila jsem totiž, že Venda má auto plně pod kontrolou.“

Modrobílé Subaru Impreza WRX STI se nicméně neustále drželo na čele hodnocení produkčních vozů (třídy 3), ve své kategorii dokonce v průběhu páteční etapy ani jedinkrát nenašlo přemožitele. Na RZ 3 se Kopáček s Rendlovou v nabité konkurenci vmáčkli až do první desítky absolutní klasifikace, brzy poté však zvažovali odstoupení. Pilota totiž postihlo silné krvácení z nosu, i to se ale naštěstí podařilo záhy zastavit. Obnovená krev pak byla možná hnacím motorem pro RZ 4, kde byl celý zbytek konkurence na každém kilometru pomalejší o víc jak vteřinu. Po prvním dni tak talentovaní Západočeši vládli své třídě s náskokem 47 sekund na nejbližší soupeře. 

Do soboty se pak sice posádka probudila v bojovné náladě, autu se ale na chvíli dařit přestalo. Hned v polovině prvního ranního testu u něj začal zlobit přední diferenciál, což vyústilo v „hodiny“ a časovou ztrátu. Kopáček poté zvolnil, přesto se ve snazších úsecích snažil nezpomalovat až příliš, ve hře bylo pořád vedení ve třídě. Bojovnost se dvojici vymstila v kluzkém úseku na RZ 8 – po rychlém příjezdu k retardéru se technika zachovala nevyzpytatelně, pilot si pak vybral namísto poškození vozu raději sklouznutí do příkopu, bohužel v místě s minimem diváků, kteří by pomohli posádce rychle zpět na trať. Dvouminutová časová ztráta poté znamenala ztrátu naděje na prvenství mezi produkčními vozy.

„Na krátké městské zkoušce nás pak opět pozlobil diferenciál a auto se začalo přetáčet. S vědomím, že už je vítězství ztracené, jsme ono kolečko dotočili a snad tím i potěšili diváky,“ pomrkává osmadvacetiletý jezdec a navazuje: „Pak už následoval servis a náš skvělý tým mechaniků uvedl opět techniku do patřičného stavu. V závěru soutěže jsme díky tomu mohli znovu zrychlit, riziková místa už jsem ale neprojížděl úplně naplno. Přesto jsme po Firlově defektu postoupili na třetí příčku, a tak jsme si odvezli domů docela solidní porci bodů.“ 

Podobně jako v minulém roce tak nakonec problémů vedoucího Kopáčka využil k zisku šumavského prvenství Polák Szeja, druhý dojel loňský mistr republiky Březík, poháry za třetí příčku však letos patřily právě dvojici týmu Duck Racing Subaru ČR, která ve třídě 3 vyhrála osm erzet z dvanácti. Teď ji čeká několikatýdenní závodní přestávka, kterou zřejmě vyplní najíždění chybějících testovacích kilometrů. Příštím zastavením Mistrovství České republiky v rally bude na konci května soutěž v Českém Krumlově.   

 

 Karel Špaček, media team                                                                                             Tiskový servis:   media@subarurallyteam.info 

 03.05.2016

Mohlo by vás zajímat

SUBARU Forester e-BOXER OC Olympia Plzeň 8.-17.10. 2021

Rádi bychom Vám představili nový model SUBARU Forester e-BOXER nyní v OC Olympie od 8. -17.10.2021


11.10.2021

zobrazit

SUBARU XV e-BOXER OC Olympia Plzeň 3.9.-12.9.2021

Rádi bychom Vám představili nový model SUBARU XV e-BOXER nyní v OC Olympie od 3.9. do 12.9.2021

03.09.2021

zobrazit

Sháníme nového kolegu na pozici AUTOMECHANIK - mzda až 35.000 Kč čistého

Na co se u nás můžete těšit?

  • prostředí rodinné firmy s pevnými základy a dlouholetou historií
  • přístup k novinkám na automobilovém trhu
  • práce s moderními technologiemi
  • velmi dobré finanční ohodnocení až 35.000 Kč čistého
  • bonusy ke mzdě za pracovní nasazení
  • další benefity

Jak si automechanika představujeme?

  • vyučení v oboru automechanik
  • zájem o obor a chuť k dalšímu vzdělávání
  • řidičský průkaz pro skupinu B, aktivní řidič
  • smysl pro detail, spolehlivost

Vaše každodenní úkoly

  • servisování a oprava motorových vozidel
  • diagnostikování poruch 
  • manuální údržba a servis vozidel
  • spolupráce s přijímacím technikem
  • vykonávaní záručních, pozáručních a generálních oprav na vozidlech
  • manipulace s vozy
V případě zájmu nás kontaktujte na tel. 608 442 000

18.08.2021

zobrazit

12. ročník Plzeňského Autosalónu 25.-27.6.2021

Rádi bychom vás pozvali na 12. ročník Plzeňského Autosalonu u OC Olympia Plzeň - Černice.

Představíme vám nového Outbacka - výbava Touring, Forestera e-BOXER, XV 1,6 a 2,0l e-BOXER, Levorga.
Rádi Vám všechny modely také předvedeme, můžete si objednat zkušební jízdy na tel. 608 442 000.
Těšíme se na setkání za AUTWEC Libuše Alblová
  

18.06.2021

zobrazit