KOPÁČEK NA ŠUMAVĚ: V PÁTEK POHÁDKA, V SOBOTU DRAMA

Boj o titul mezi produkčními vozy zahájil tým Duck Racing Subaru ČR třetí příčkou na Rallye Šumava Klatovy. Mladé duo Václav Kopáček – Barbora Rendlová sice zdržely technické potíže, posádka modrobílého Subaru Impreza WRX STI však bojovným výkonem získala cenné body do šestidílného seriálu MČR v rally.

Páteční dopoledne bývá na domácích soutěžích vyhrazena tzv. shakedownu. Tuto krátkou testovací rychlostní zkoušku využívají závodníci pro vyladění svého vozu, ale také pro ověření svého umu třeba po delší přestávce. Víc jak půlrok neseděl v závodním autě také Václav Kopáček, i on proto vzal shakedown při Rallye Šumava Klatovy skutečně vážně. Odhalil i potíže s převodovkou, kterou se tak podařilo rychle vyměnit. Vlastní závodění pak na Klatovském okruhu začalo opravdu zostra. Traduje se, že dlouhé smyky kazí u moderních aut výsledné časy, posádka týmu Duck Racing Subaru ČR však dokázala pobavit rozevlátým stylem diváky a přitom v konkurenci sedmnácti vozů svou kategorii vyhrát. „Venda měl před startem obavy, jak se vyrovná se závoděním po tak dlouhé pauze, ale nakonec jsem s návratem na tratě měla problémy spíš já. Rychlé pasáže mi nedělaly úplně dobře, zejména tam, kde jsem měla možnost vykouknout z auta ven,“ popisuje Barbora Rendlová své zážitky ze sedadla spolujezdce. A pokračuje: „Pak se ale ukázalo, že velká rychlost byl spíš jen můj dojem. Kupodivu na následujících rychlostních zkouškách (vedených často po úzkých silničkách nebo i v lese) už jsem se nebála, cítila jsem totiž, že Venda má auto plně pod kontrolou.“

Modrobílé Subaru Impreza WRX STI se nicméně neustále drželo na čele hodnocení produkčních vozů (třídy 3), ve své kategorii dokonce v průběhu páteční etapy ani jedinkrát nenašlo přemožitele. Na RZ 3 se Kopáček s Rendlovou v nabité konkurenci vmáčkli až do první desítky absolutní klasifikace, brzy poté však zvažovali odstoupení. Pilota totiž postihlo silné krvácení z nosu, i to se ale naštěstí podařilo záhy zastavit. Obnovená krev pak byla možná hnacím motorem pro RZ 4, kde byl celý zbytek konkurence na každém kilometru pomalejší o víc jak vteřinu. Po prvním dni tak talentovaní Západočeši vládli své třídě s náskokem 47 sekund na nejbližší soupeře. 

Do soboty se pak sice posádka probudila v bojovné náladě, autu se ale na chvíli dařit přestalo. Hned v polovině prvního ranního testu u něj začal zlobit přední diferenciál, což vyústilo v „hodiny“ a časovou ztrátu. Kopáček poté zvolnil, přesto se ve snazších úsecích snažil nezpomalovat až příliš, ve hře bylo pořád vedení ve třídě. Bojovnost se dvojici vymstila v kluzkém úseku na RZ 8 – po rychlém příjezdu k retardéru se technika zachovala nevyzpytatelně, pilot si pak vybral namísto poškození vozu raději sklouznutí do příkopu, bohužel v místě s minimem diváků, kteří by pomohli posádce rychle zpět na trať. Dvouminutová časová ztráta poté znamenala ztrátu naděje na prvenství mezi produkčními vozy.

„Na krátké městské zkoušce nás pak opět pozlobil diferenciál a auto se začalo přetáčet. S vědomím, že už je vítězství ztracené, jsme ono kolečko dotočili a snad tím i potěšili diváky,“ pomrkává osmadvacetiletý jezdec a navazuje: „Pak už následoval servis a náš skvělý tým mechaniků uvedl opět techniku do patřičného stavu. V závěru soutěže jsme díky tomu mohli znovu zrychlit, riziková místa už jsem ale neprojížděl úplně naplno. Přesto jsme po Firlově defektu postoupili na třetí příčku, a tak jsme si odvezli domů docela solidní porci bodů.“ 

Podobně jako v minulém roce tak nakonec problémů vedoucího Kopáčka využil k zisku šumavského prvenství Polák Szeja, druhý dojel loňský mistr republiky Březík, poháry za třetí příčku však letos patřily právě dvojici týmu Duck Racing Subaru ČR, která ve třídě 3 vyhrála osm erzet z dvanácti. Teď ji čeká několikatýdenní závodní přestávka, kterou zřejmě vyplní najíždění chybějících testovacích kilometrů. Příštím zastavením Mistrovství České republiky v rally bude na konci května soutěž v Českém Krumlově.   

 

 Karel Špaček, media team                                                                                             Tiskový servis:   media@subarurallyteam.info 

 03.05.2016

Mohlo by vás zajímat

Přání

Přejeme Vám krásné prožití Vánoc a do nového roku 2025 přejeme všechno dobré, pevné zdraví, mnoho osobních i pracovních úspěchů!

za AUTWEC

                       Libuše Alblová a Jaroslav Weber

20.12.2024

zobrazit

Mimořádná nabídka na poslední Forestery - sleva až 120.000 Kč a zimní kola zdarma

Využijte naši mimořádnou nabídku na poslední skladové vozy SUBARU Forester výbava Comfort a výbava Sport.

Více informací na tel. 608 442 000.

06.12.2024

zobrazit

SUBARU Crosstrek financování akce 50 : 50 .. zaplatíte 50% ceny nyní a 50% za rok s 0% úrokem !!!

REPREZENTATIVNÍ PŘÍKLAD FINANCOVÁNÍ NA SUBARU CROSSTREK s 0% navýšením!

Cena vozu: 840 000 Kč* (0% navýšení ceny)
Část kupní ceny hrazená klientem: 420 000,- Kč* (50% z poř. ceny)
Výše úvěru: 420 000 Kč*
- pevná úroková sazba: 0 % p.a.
- RPSN: 4,2 %
1.-11. měsíční splátka: 0 Kč* bez pojištění
12. měsíční splátka: 420 000 Kč* bez pojištění
1.-12. měsíční splátka pojištění: 1 467 Kč
(měsíční splátka pojištění **HAV 1 071 Kč, ***POV: 369 Kč)
Poplatek za poskytnutí úvěru: 4 200 Kč
Celková částka k uhrazení (to znamená výše vypůjčené jistiny plus úroky a poplatek za poskytnutí úvěru, pojištění HAV) 437 052 Kč*
Délka splácení úvěru: 12 měsíců

Pojištění od Generali Česká pojišťovna a.s. Povinnost uzavřít smlouvu s pojišťovnou Generali Česká pojišťovna.
* Kč = Ceny vozu jsou uváděny včetně DPH
** HAV = havarijní pojištění
*** POV = pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (povinné ručení)

05.12.2024

zobrazit

BRZ -STI paket - výhodná nabídka

Nabízíme STI paket k novému BRZ - zvýhodněná cena 50.000 Kč

Více informací na tel. 608 442 000

26.09.2024

zobrazit