ŠTAJF I PŘES DEFEKTY VEZE Z CHORVATSKA DOBRÝ VÝSLEDEK

Téměř dvě sezóny společného působení Vojtěcha Štajfa a Františka Rajnohy vydrželo v platnosti tvrzení, že se jejich vůz Subaru Impreza WRX STI dokázal na všech soutěžích vyhnout defektům. Po Croatia Rally 2014 už to neplatí, u Jadranu musela posádka měnit kolo dokonce třikrát. Výtečný výkon na zbytku tratě však přesto vynesl dvojici až k medailovému umístění v rámci Evropské rally-trofeje.

Závěrečné vystoupení Subaru Duck Czech National Teamu v rámci letošního seriálu Evropské rally-trofeje (ERT) se uskutečnilo o uplynulém víkendu v Chorvatsku. Na Croatia Rally 2014 se vydala posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha s úkolem vyválčit co největší porci bodů do seriálu ERT i pro Zónu Střední Evropy. Loni byl podnik zařazen dokonce do Mistrovství Evropy a vyhrál jej s tovární škodovkou Jan Kopecký. Bylo tedy zřejmé, že i tentokrát půjde o závodění s nejvyšším stupněm náročnosti, vždyť soutěž začala v pátek rychlostními zkouškami vedenými od moře až přes vrchol Učka s nadmořskou výškou přes 1300 m.

„Jak jsme vytušili už při seznamovacích jízdách, v mnoha směrech se chorvatské tratě hodně liší od tuzemských,“ popisuje zážitky pražský pilot a vzápětí vysvětluje své pocity podrobněji: „Protože nepršelo a bylo poměrně teplo, nasadili jsme pro úvodní rychlostky tvrdé pneumatiky Pirelli. To se na zdejším kluzkém asfaltu ukázalo být špatnou volbou, proto jsme je záhy vyměnili za obutí se středně tvrdou směsí. Pak už se nám ale jelo lépe, k čemuž pomohlo i dobře zvolené nastavení podvozku. Bohužel jsme doplatili na skutečnost, které jsme si všimli už před soutěží – na absenci protikatovacích zábran. Na vozovce se díky tomu objevilo velké množství i poměrně ostrých kamenů, a my hned na třetí rychlostní zkoušce o jeden z nich píchli levé přední kolo. Bylo to ještě poměrně daleko do cíle, a tak jsme kolo museli vyměnit, což samozřejmě znamenalo velkou časovou ztrátu. Na stejném místě měli úplně stejný problém také naši velcí soupeři Dončev s Jordanovem, a protože jsme byli při výměně kola asi o minutu rychlejší než bulharská posádka, posunuli jsme se před ní. Shodně jsme ale samozřejmě klesli až hluboko za domácí jezdce, kteří se defektům vyhnuli. Náš následný posun pořadím vzhůru navíc postupně přibrzdily defekty obou zadních kol, takže jsme si s Františkem v průběhu soutěže vyzkoušeli výměnu všech kol kromě pravého předního…

 Snad jsme si tím vybrali smůlu na několik sezón dopředu, i přes defekty mám ale z našeho účinkování dobrý pocit. Z celkového počtu čtrnácti rychlostek jsme dokonce pětkrát byli absolutně nejrychlejší (v sobotu dokonce čtyřikrát ze šesti RZ), a to i v konkurenci speciálů S2000 a R5. V cíli soutěže jsme nakonec obsadili třetí příčku v hodnocení Evropské rally-trofeje hned za Dončevem, což nás posunulo v tomto seriálu na průběžnou druhou pozici – opět za Dončeva a jeho vůz kategorie R5. V Zóně Střední Evropy už také pravděpodobně skončíme druzí, takže po loňském titulu domácích šampiónů produkčních vozů můžeme i letošní sezónu považovat za úspěšnou. Náš tým mechaniků i souhra ve voze s Františkem Rajnohou zjevně fungují velmi dobře. Vždyť jsme letos byli stoprocentní, na všech soutěžích jsme dojeli až do cíle a navíc pokaždé do pátého místa. Snad jsme tedy nezklamali důvěru, kterou do nás vložil Autoklub ČR, když nám poskytl podporu a pověřil nás reprezentací.

Nyní tým čeká závodění v Mexiku, které bude poněkud odlišného charakteru, nicméně určitě se mi pro ně budou hodit ostré kilometry najeté v Chorvatsku. Poslední podnik seriálu ERT už by neměl nic zásadního na jeho pořadí změnit, a tak ani nebude tolik vadit, že jej budeme sledovat na dálku. Naopak určitě se zúčastníme tradičního Pražského rallysprintu na konci listopadu. Tam chceme pozvat všechny naše fanoušky i týmové partnery, kterým vděčíme za podporu v průběhu celé sezóny. Rádi bychom v Praze předvedli i našeho veterána, který už bude zpět z Mexika stejně jako my. Je to ještě daleko, ale už teď se těšíme na diváckou kulisu a doufáme, že bude u trati aspoň stejné množství fanoušků, s jakým jsme se setkali v Chorvatsku. Tam nás povzbuzovalo i mnoho krajanů, pozdravit nás přišel také bývalý spolujezdec Jiří Hradil. I kvůli fanouškům jsme moc rádi, že se nám i přes smolné defekty povedlo vybojovat solidní výsledek a že jsme našim barvám dělali dobré jméno,“ uzavírá Vojtěch Štajf.

Karel Špaček, media team 

Tiskový servis:   media@subarurallyteam.info                                                                    

 07.10.2014

Mohlo by vás zajímat

BRZ 2,4 Limited

13.02.2023

zobrazit

PF2023

Přejeme Vám mnoho krásných chvil v příjemné atmosféře Vánoc a do nového roku 2023 přejeme všechno dobré, pevné zdraví, mnoho osobních i pracovních úspěchů!

                                                                                     za AUTWEC

                                                                        Libuše Alblová a Jaroslav Weber

21.12.2022

zobrazit

Představení Subaru Solterra

  • Subaru představuje svůj první elektromobil, robustní a prostorné SUV Solterra vyvinuté ve spolupráci s Toyotou.
  • Zákazníkům nabídne dlouhý dojezd při rozumné hmotnosti, pohodlné cestování, dobré jízdní vlastnosti i skutečné terénní schopnosti.
  • S uvedením na evropský trh se počítá v polovině roku 2022.

Klíčové vlastnosti Subaru Solterra:

  • Dojezd 530 km ve verzi s pohonem předních kol a 460 km s pohonem všech kol (odhad automobilky před homologací).
  • Světlá výška 210 mm, terénní režim X-Mode s novou funkcí Grip Control (automatická jízda konstantní rychlostí).
  • Verze s pohonem přední nápravy nabídne výkon 150 kW (jeden elektromotor vpředu), ve verzi 4×4 je výkon 160 kW rovnoměrně rozdělen mezi obě nápravy (dva motory o výkonu 80 kW).
  • Solterra nabídne prostornější interiér než Outback (rozvor 2850 mm) při délce blízké Foresteru (rozměry 4690 x 1870 x 1650 mm)
  • Subaru představuje svůj první elektromobil, robustní a prostorné SUV Solterra vyvinuté ve spolupráci s Toyotou.
  • Zákazníkům nabídne dlouhý dojezd při rozumné hmotnosti, pohodlné cestování, dobré jízdní vlastnosti i skutečné terénní schopnosti.
  • S uvedením na evropský trh se počítá v polovině roku 2022.

11.11.2021

zobrazit

SUBARU Forester e-BOXER OC Olympia Plzeň 5. -14.11. 2021

Rádi bychom Vám představili nový model SUBARU Forester e-BOXER nyní v OC Olympie od 5. - 14.11. 2021

05.11.2021

zobrazit