ŠTAJF A FIRLA: 2 SUBARU A 1 META, CÍLOVÁ RAMPA BARUM RALLY, VRCHOLU SEZÓNY

Říká se, že poslední krok bývá nejtěžší, i když jde třeba jen o krůček malý. Musí jej udělat i Vojtěch Štajf, který už je velmi blízko cennému mistrovskému titulu ve třídě 3 domácího soutěžního šampionátu. V sestavě Subaru Czech Duck Racing Teamu jej na Barum Czech Rally Zlín doplní Lumír Firla, který absolvuje svou premiéru za volantem hatchbacku Subaru Impreza WRX STI.

Vojtěch Štajf se svezl společně s Františkem Rajnohou poprvé v dubnu na slavonické Rally Vrchovina a hned z toho bylo prvenství ve třídě. Tím začala skvělá vítězná série této posádky, která doposud nebyla přerušena. S ohledem na systém bodování Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2013 lze totiž za dosud jediného letošního držitele Štajfova skalpu považovat Radka Mifku, který jej udolal v jedné z etap českokrumlovské soutěže. Právě Mifka je stále i jediným teoretickým soupeřem devětatřicetiletého pilota v boji o titul národního šampióna, na nadcházející Barum Czech Rally Zlín však nestartuje. „Pro mne to znamená, že k zisku titulu už mi chybí vybojovat jen jediný bodík,“ zamýšlí se Štajf. „No a protože samozřejmě o celoroční prvenství stojíme, nezbude než podřídit jízdu trochu i taktice. Nejraději bychom kýžený bod získali už v sobotu, pak bychom v nedělní etapě mohli naplno porovnat síly třeba i s naším loňským týmovým kolegou Mirkem Jakešem, který se v třídě 3 stal mistrem sprintrally a na Zlínsku je navíc doma. Dobře ale víme, že i při velké spolehlivosti našeho vozu Subaru se v rally může stát téměř cokoliv. V našich úvahách proto zůstává i eventualita, že budeme muset o poslední bod válčit až v neděli. Připraveni jsme ale dobře, naše auto prošlo po Bohemii důkladnou repasí všech důležitých částí, neboť už v Boleslavi bylo trochu poznat, že ji potřebuje.

  Pro mého spolujezdce je Barumka domácí soutěží, což je jeden z důvodů, proč i přes taktizování nemůžeme jet úplně ´na hyenu´, abychom si nedělali ostudu. I při opatrnější jízdě se totiž může ledacos přihodit, a tak určitě i při plnění našeho hlavního cíle v podobě titulu my pojedeme koncentrovaně a svižně. Čeká nás náročná a dlouhá soutěž, na které budou svou roli hrát i pneumatiky. Kdyby zapršelo, už bychom podle nových evropských předpisů nemohli používat klasické mokré, o to by to bylo složitější. Už při seznamovacích jízdách pršelo a na trať se dostalo hodně bláta, čeká nás tedy i kluzko. Ale moc se na soutěž těšíme a doufám, že naši fanoušci také. Uděláme vše proto, abychom se mohli už v sobotu radovat z titulu a nedělní etapu si mohli pořádně užívat. Vždyť Barumka je svátek!“

Druhý hatchback Subaru Impreza WRX STI bude po Zlínsku vodit Lumír Firla, kterému bude číst ´noty´ tradičně Zdeněk Jůrka. Severomoravský jezdec si prostředí Subaru Czech Duck Racing Teamu vyzkoušel už v lednu, kdy na rakouské Jänner Rallye vybojoval v rámci českého šampionátu třetí příčku ve třídě. To bylo ovšem se starším modelem, teď jej čeká premiéra s vozem, který častěji známe pod vedením Petra Kačírka. „Absolvovali jsme s hatchbackem už test a musím auto pochválit, funguje perfektně,“ nechal se slyšel usměvavý Firla. „Co se týče našich ambicí, samozřejmě tou prvořadou je vidět cílovou rampu dlouhé soutěže. Při testu jsme si ale trochu upravili nastavení vozu našemu jezdeckému stylu, a tak doufám, že nám to dopomůže i k dobrým výsledkům zejména v rámci naší třídy. No a výzvou je samozřejmě i skutečnost, že pojedeme se stejným vozem jako Vojta Štajf. Ten s ním nicméně má najeto samozřejmě mnohem víc kilometrů a auto velmi dobře zná. To však neznamená, že bychom si netroufali se s ním poměřit, zda to ale bude reálné či nikoliv, napoví už výsledek pátečního shakedownu.“

Subaru Czech Duck Racing Team letos těžkou Barumku absolvuje v silné sestavě a tak nelze než očekávat i dva dobré výsledky v jejím cíli. Pro fanoušky už jen tedy zbývá informace o tom, že posádka Štajf – Rajnoha se na start postaví se startovním číslem 19, zatímco Firla s Jůrkou povezou číslo 24.

 

Karel Špaček, media team                                                                            Tiskový servis:   media@subarurallyteam.info

 30.08.2013

Mohlo by vás zajímat

Představení Subaru Solterra

  • Subaru představuje svůj první elektromobil, robustní a prostorné SUV Solterra vyvinuté ve spolupráci s Toyotou.
  • Zákazníkům nabídne dlouhý dojezd při rozumné hmotnosti, pohodlné cestování, dobré jízdní vlastnosti i skutečné terénní schopnosti.
  • S uvedením na evropský trh se počítá v polovině roku 2022.

Klíčové vlastnosti Subaru Solterra:

  • Dojezd 530 km ve verzi s pohonem předních kol a 460 km s pohonem všech kol (odhad automobilky před homologací).
  • Světlá výška 210 mm, terénní režim X-Mode s novou funkcí Grip Control (automatická jízda konstantní rychlostí).
  • Verze s pohonem přední nápravy nabídne výkon 150 kW (jeden elektromotor vpředu), ve verzi 4×4 je výkon 160 kW rovnoměrně rozdělen mezi obě nápravy (dva motory o výkonu 80 kW).
  • Solterra nabídne prostornější interiér než Outback (rozvor 2850 mm) při délce blízké Foresteru (rozměry 4690 x 1870 x 1650 mm)
  • Subaru představuje svůj první elektromobil, robustní a prostorné SUV Solterra vyvinuté ve spolupráci s Toyotou.
  • Zákazníkům nabídne dlouhý dojezd při rozumné hmotnosti, pohodlné cestování, dobré jízdní vlastnosti i skutečné terénní schopnosti.
  • S uvedením na evropský trh se počítá v polovině roku 2022.

11.11.2021

zobrazit

SUBARU Forester e-BOXER OC Olympia Plzeň 5. -14.11. 2021

Rádi bychom Vám představili nový model SUBARU Forester e-BOXER nyní v OC Olympie od 5. - 14.11. 2021

05.11.2021

zobrazit

SUBARU Forester e-BOXER OC Olympia Plzeň 8.-17.10. 2021

Rádi bychom Vám představili nový model SUBARU Forester e-BOXER nyní v OC Olympie od 8. -17.10.2021


11.10.2021

zobrazit

SUBARU XV e-BOXER OC Olympia Plzeň 3.9.-12.9.2021

Rádi bychom Vám představili nový model SUBARU XV e-BOXER nyní v OC Olympie od 3.9. do 12.9.2021

03.09.2021

zobrazit