Idnes: Exkluzivně: První kilometry v novém Subaru Impreza
4. září 2007
Impreza v Česku nikdy nepatřila mezi auta, kterých by se prodaly tisíce. Přesto se našlo dost těch, kteří tvary sedanu oceňovali pro jejich klasičnost. Když k tomu navíc přidáte jistotu v podobě výborného systému pohonu všech čtyř kol, máte něco, co ostatní ne.
A i o to tu šlo. Nyní je vše jinak. Z té téměř legendární imprezy se stal tuctový pětidvéřový hatchback, za nímž se otočíte snad jen tehdy, když na vás jeho řidič začne troubit.
Za výraznou změnou vzhledu zřejmě stojí snaha přiblížit auto co nejširšímu počtu potencionálních zájemců. Čeští novináři, kteří byli přítomní na mezinárodním představení pořádaném v Praze, se však většinou shodli, že alespoň v Česku to impreze uškodí.
Relativně obyčejné auto, i když s pohonem všech čtyř kol, za víc než půl milionu korun? No nechme se překvapit. Naději do žil vlily ještě fotografie Imprezy ve verzi sedan. Jenže podle Zdeňka Zikmunda z českého zastoupení automobilky se v verzí sedan pro Evropu nepočítá.
Jak se vám líbí?
Přání, že v reálu bude Subaru Impreza vypadat lépe, než na fotografiích, vzalo za své. Dlouhá kapota, navíc s ještě hodně vystupujícím nárazníkem, jednoduché boční linie a nijak výjimečné páté dveře, které se nápadně podobají SUV Subaru B9 Tribeca.
Zadní světla z čirým sklem pak vylepšují LED diody a chromová úprava. Co není zvenku vidět, je dobře vyřešená střecha. Ačkoliv není patrné žádné vyboulení, uvnitř sedící pasažéři mají místa nad hlavou nadbytek.
Strádat nebudou ani jejich nohy. V předu i vzadu se tísnit nikdo nemusí. Horší už je to s velikostí zavazadlového prostoru. Jeho objem je 356 litrů, což k dlouhým cestám na dovolenou příliš nesvádí.
Co se týká designu, lépe na tom budou majitelé imprezy, kteří se rozhodnou pro model 2.0R Sport. Ten je totiž vylepšen sportovnějšími nárazníky, spoilerem na prazích a koncovkou výfuku z nerez oceli.
Jak asi bude vypadat vrcholná sériová verze WRX STI půjde lépe odhadnout na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, kde bude za přítomnosti Petera Solberga, pilota týmu Subaru World Rally Team, představen koncept ostré závodní verze WRC.
Uvnitř vás nic nepřekvapí
Po usednutí na řidiče čeká tradičně výborný "subarácký" multifunkční volant a sportovní sedadla, která vás udrží i při hodně ostrém průjezdu zatáčkou. Sympatická je i jednoduchost ovládání rádia a klimatizace.
Žádná záplava tlačítek jako v peugeotech a citroënech, případně složitý počítačový systém jako v BMW. Jasné a velké ovladače klimatizace, která je i v základní verzi standardem, případně stejně jednoduchý dotykový displej na ovládání navigace autorádia. Ten je ale jen za příplatek.
Uprostřed palubní desky je pak kaplička s displejem palubního počítače. Co už delší dobu patří k subaru, jsou ukazatele rychlosti a otáček, které se po nastartování protočí na své maximum, aby se pak stejně rychle vrátily zpátky.
Pozor na spotřebu
Na testovací jízdy jsme si vybrali dvoulitrovou verzi s výkonem 150 koní a pětistupňovou manuální převodovkou. K dispozici byl ještě základní motor 1.5R s výkonem 107 koní. Pro obě verze je možné zvolit čtyřstupňovou automatickou převodovku.
Dvoulitr nás nezklamal, ale ani příjemně nepřekvapil. Tady se nejlépe hodí slůvko standard. Když motor pořádně vytáčíte, těch 150 koní už něco zmůže. Pokud volíte jízdu v klidnějším spektru otáček, předjížděcí manévr si připravte s dostatečným rozmyslem.
V obou případech ale počítejte s dost nepříjemnou spotřebou benzinu. Při nijak divoké jízdě vedoucí jak po dálnici, tak i po okreskách si dvoulitrová impreza řekla o dvanáct litrů benzinu na 100 kilometrů. Pohon všech kol a zčásti i syrovost motoru si žádá své.
Uvítali bychom ale tvrdší nastavení podvozku. Stejně tak i lepší zpětnou vazbu kol k volantu. Při svižnější jízdě by měl řidič lepší pocit z toho, že auto opravdu ovládá. Takhle jsme si chvíli připadali jako za volantem malého fiatu určeného do města, kde volant otočíte třeba i malíčkem.
Budoucnost ukáže
Nové Subaru Impreza se u nás začne prodávat na přelomu října a listopadu. Cena pro Česko ještě nebyla zveřejněna, ale neměla by se příliš lišit od nejlevnějšího současného modelu, který stojí 528 tisíc korun.
Kromě klimatizace, pohonu všech kol, stabilizačního systému nabídne ještě šestici airbagů. Zda to bude na získání zákazníků stačit, je ještě brzy odhadovat. Podle našich dojmů z testovacích jízd to ale bude mít impreza asi hodně těžké.
Převzato z: www.idnes.cz
Mohlo by vás zajímat

Výstava vozu SUBARU SOLTERRA v NC Olympia Plzeň
Dovolujeme si Vás pozvat a představit elektrický vůz SUBARU SOLTERRA, který vystavujeme v NC Olympia Plzeň

Výstava vozu v NC Olympie Plzeň
Dovolujeme si Vás pozvat a představit nový vůz SUBARU XV e-Boxer, který vystavujeme v NC Olympia Plzeň

Reprezentativní příklad - Subaru XV 1.6 Lineatronic AWD Comfort+
Cena vozu: 775 000,- Kč* (0% navýšení ceny)
Část kupní ceny hrazená klientem: 387 500,- Kč* (50% z poř. ceny)
Poplatek za úvěr 1% z ceny vozu 7750,- Kč* (dle ceny vozu)
12. měsíční splátka: 387 500 Kč* bez pojištění
Délka financování: 12 měsíců
1.-12. měsíční splátka pojištění: 1 655 Kč
(**HAV: 1 083,- Kč, ***POV: 572,-Kč)
Pojištění od Allianz pojišťovna, a.s., sazby kalkulované průměrně, mohou se lišit dle jednotlivého zákazníka.
* Kč = Ceny vozu jsou uváděny včetně DPH
** HAV = havarijní pojištění
*** POV = pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (povinné ručení)

Sháníme nového kolegu na pozici AUTOMECHANIK - mzda až 45.000 Kč čistého
Na co se u nás můžete těšit?
- prostředí rodinné firmy s pevnými základy a dlouholetou historií
- přístup k novinkám na automobilovém trhu
- práce s moderními technologiemi
- velmi dobré finanční ohodnocení až 45.000 Kč čistého
- bonusy ke mzdě za pracovní nasazení
- další benefity
Jak si automechanika představujeme?
- vyučení v oboru automechanik
- zájem o obor a chuť k dalšímu vzdělávání
- řidičský průkaz pro skupinu B, aktivní řidič
- smysl pro detail, spolehlivost
Vaše každodenní úkoly
- servisování a oprava motorových vozidel
- diagnostikování poruch
- manuální údržba a servis vozidel
- spolupráce s přijímacím technikem
- vykonávaní záručních, pozáručních a generálních oprav na vozidlech
- manipulace s vozy